woensdag 3 maart 2010

Terug school

Salut,


hier ben ik terug.
Ik heb dus twee weken vakantie gehad. Zeer speciaal waren deze niet. De eerste week was ik bij mijn gastvader. Daar heb ik veel op de computer kunnen zitten. Ik ben ook regelmatig naar Rennes gegaan met vrienden. Dat was altijd fun. Wij kennen Rennes al zeer goed en weten ook altijd iets goed te vinden voor de tijd te passeren. Soms kunnen we gewoon enkele uren in een Quick zitten en gewoon praten.
Ik ben ook enkele keren naar de Bibliotheek gegaan voor films te lenen. Zo is het ook gemakkelijker voor mijn Frans te leren. Dit gaat nu steeds vlotter. Ik ben echt tevreden van mijn vordering. Als ik kijk naar andere studenten die hier al langer dan mij zitten ben ik zo slecht nog niet.
In de eerste week ben ik ook bij de grootouders gaan helpen in de tuin. Ze hadden enkele bomen omgezaagd en ik en Simon moesten het hout klieven en alles sorteren voor naar het containerpark te brengen. Dat was wel nog leuk maar zwaar. En daar hebben we dan ook nog voor dinner gegeten. De grootouders zijn echt lief en ze doen ook veel voor mij. In het weekend ben ik met Simon naar zijn voetbal gaan kijken.
De tweede week was niet veel meer speciaal. Ik was dan bij Catherine. Toen ik toekwam was de keuken volledig herschilderd en enkele veranderen gedaan. Dus dat was even verschieten. Dit wil ook zeggen dat ik bij Antoine ben. En aangezien het vakantie is, is hij ook thuis. Dus ik had ook meestal mijn bezigheid met hem. Voor er even tussen uit te gaan ben ik ook met een vriendin van mijn klas naar de film "In the air" gegaan. Hij was echt nog goed. Dan zijn we nog naar de McDonalds gegaan. Ik en Simon zijn ook enkele keren gaan voetballen met vrienden. Zijn vrienden zijn echt nog leuk. Het jammere is dat ze allemaal roken. Dus soms voel ik mij niet echt in de groep. Maar cva nog.
Ik was wel tevreden dat het vakantie was zo kan ik wat uitrusten. Nu is het terug school. Maar zo ben ik terug in het Franse ritme.
Mijn familie hier is echt goed. Ik vind ze schitterend. Voor mij doen ze echt veel te veel. Ik vind dit niet altijd leuk, maar velen zeggen dat het beter zo is dan dat ze niets doen. Maar voor mij is dit zeer speciaal want ik ben zeer zelfstandig en hier geven ze mij alles voorgeschoteld.
Vandaag had ik op school ook een examen van 3uur maar ik moest dit uiteindelijk niet meemaken en heb dan maar 3 uur in de studie gezeten. In de namiddag hadden we terug franse les en we moesten een artikel schrijven voor in de school krant.

Zo dit was terug een kleine update.

Groeten,

Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten