vrijdag 27 november 2009

Thanksgiving

Hallo,

het is terug een tijdje geleden maar ik had de laatste twee weken niet zo speciale weken.
Hier gaat alles goed. Het begint al goed af te koelen. En mijn laatste maand is al aangebroken :( .

Twee weken geleden (5-6-7nov) had ik een camp out met de Boy scout. Deze keer was Alex (Deen) ook meegegaan. We hadden ons kampement in het midden van een bos geplaatst. We hebben ook glowstick war gespeeld. Het was echt nog tof maar gevaarlijk. Er had iemand in de donker tegen een boom gelopen en had een gebroken neus. Hier is ook het graanseizoen begonnen. Dat wil zeggen dat iedereen nu zijn graan of bonen uitdoen. Dus het is hier zeer druk langs de baan. En iedereen laat zijn graan drogen in grote silo's en dat maakt een zeer vervelend geluid. Dag en nacht.

Maandag (9nov) ben ik dan ook begonnen met zwemmen. We zwemmen zeer veel op 1 practice. Gemiddeld tussen de 4500 en 5000 yards. En tijdens fysica hebben we op het football veld raketten afgevuurd. Deze gingen tot 100yard ver. Echt tof.
In ons zwem team zit er iemand die ook football speelt en hij is tijdens een football training op het begin van het jaar hard geraakt op zijn hoofd. En soms is hij enkele dagen "out" en dan weet hij niets meer enkel de belangrijke dingen. En hij dan super sterk en slim. Dat is echt vreemd als je tegen hem probeert te praten.

Iedere vrijdag hebben we ochtend practice. Het toffe eraan is dat het korter is dan na school. Na de practice zijn we achter ontbijt gegaan in het dorp.

Woensdag heb ik eindelijk goed nieuws gekregen over mijn familie in frankrijk. Ik heb dus een familie. Ze wonen in Bruz-Rennes. Ze hebben een dochter van 18 en twee zonen 16 en 5 jaar. Nu probeer ik met hen contact op te nemen.

Donderdag hadden we op school een thanksgiving lunch gekregen. Ze doen het een week vroeger aangezien we volgende donderdag geen school hebben. Na school had ik geen practice aangezien er een klein kind had in overgegeven. Maa we hadden gewoon lopen en set ups en push ups.

Terug had ik ochtend practice maar deze keer hebben we niet gezwommen. We hebben de Zumba gedanst. Het was wel nog fun. we moesten de hele tijd naar een dvd kijken. Tijdens physics ben ik uit de klas geroepen door Mr Screeton (xc coach). Hij kwam vriendelijk vragen dat ik niet langer in de vs blijf en er waren enkele van het xc team in de klas en die vroegen het mij ook al. Dat is niet zo tof voor hen als ik hen zeg dat het niet mogelijk is. En 's avonds ben ik naar de girls basketbal geweest. Het was zeer tof. We zijn wel verloren maar toch. Hier word sport anders bekeken dan bij ons. Hier was tv, radio, newspaper,.. aanwezig. En dat op een highschool game. Na de wedstrijd ben ik nog bij iemand geweest dat net een nieuwe puppy had gekregen hij was echt schattig.

Het weekend was zeer loom. Maar ik heb wat aan mijn site voor school gewerkt. Hij gaat namelijk oversurvival.

Maandag zijn we terug begonnen met naar een film te kijken in physics. We kijken hier echt veel naar films in de klas. Deze keer is het apollo 13. Na school was er eens girsl meet. Ik ben gebleven want de jongens moesten helpen voor de tijden op de temen en op te kuisen. We hebben de zwemmeet volledig gewonnen.

Dinsdag was het voorstelling van onze projecten van engels. We moesten iets maken over Macbeth. Ik had met mijn groep een cluedo spel gemaakt. Andere hadden een film gemaakt of een ander spel. De zwempractice was niet zo tof want gisteren had er iemand mijn duikbril gebroken dus moest ik zwemmen zonder. 's Avonds deden mijn ogen de hele tijd pijn.

Woendsag hadden we ochtendpractice aangezien het de laatste dag van de week was. Daarna zijn we terug achter ontbijt geweest. Deze keer waren we wel te laat op school. Maar het was niet zo erg.

Donderdag was het dus thanksgiving. Veel is er niet aan. Je gaat gewoon bij de familie en je eet veel kalkoen en pompoencake. Het is zoals bij ons kerstmis. En vrijdag is het dan blackfriday. Alle winkels zijn al vroeg open (4am) en geven grote kortingen. Maar je moet al zot zijn voor 2 tot 3 uur in de rij te staan voor iets te kopen. soms is het wel de moeite waard hier.

Nu gaan we hier beginnen met de kerstversiering op de hangen. En morgen ochten vertrek ik voor 6 dagen naar LA, Het is samen met een exchange organisatie. Maar ik ker er niemand van die meegaat. We gaan naar Beverly Hills, Six Flags, Universal Studio's, ...

Binnen enkele weken ben ik terug even in Belgiƫ maar het zal niet voor lang zijn.

Groeten

Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten