zaterdag 5 december 2009

LA en eerste zwemmeet.

Hallo,

hier ben ik terug.

Vorige week ben ik naar LA geweest met een organisatie van exchange studenten.
Het begon al goed toen ik mijn vlieger moest nemen. Ik had al 1.30u vertraging. Dat wilde ook zeggen dat ik mijn verbinding ging missen in Chicago. Ze hebben mijn vluchten wat veranderd en het was alleen een voordeel. Ik was 30 minuten vroeger in LA en had een Economy Plus seat. Toen ik in LA aankwam was ik de organisatie aan het zoeken en toen zag ik iemand die ik kende. Er was namelijk ook een belg daar van WEP. De wereld is toch klein. Dus dat was al tof dat ik iemand ging kennen. Toen we in het hotel aankwamen dachten onze begeleiders dat wij twintigers waren. En dat we hier in de College zitten. Was tof voor te horen :P. Net voor het hotel hadden we een BurgerKing. Daar zijn we bijna iedere avond langs geweest. Al hadden we gegeten toch gingen we er langs voor een dessert of gewoon voor iets te drinken.

De eerste dag zijn we eerst naar Venice Beach, en Muscle Beach geweest. Het grappige in CA is dat Marijaana deels legaal is. Je moet enkel "ziek" zijn en ja kan er aan geraken. Op de dijk zag je veel Kuch Doktors daar kon je er dus aanraken. Daarna zijn we naar Beverly Hills gegaan. Dat was dus daar de zeer rijke buurt. Veel dure auto's en grote huizen en dure winkels. 's Avonds zijn we naar een grote market geweest voor avondeten. We zijn dan ook nog naar een toneel geweest. Het was zeer tof want het was volledig improvisatie, het ging over sport maar het publiek bepaald de onderwerpen.

De volgende dag zijn we naar Knott's Berry Farm gegaan. Dat is zoals Six Flags maar iets kleiner. Er was niet veel volk dus hebben we enkele keren op dezelfde rides kunnen zitten.

Als ontbijt was het hier meestal Starbucks. Ze hebben daar zeer goede koffie. Maandag zijn we naar Downtown LA en ook naar Hollywood. Hollywood was zeer tof. We deden de wall of fame. Daar lopen dan allemaal mensen die verkleed zijn als super sterren. En we konden daar ook goed het hollywood sign op de berg zien. In hollywood heb ik ook een Jeans broek gekocht. Voor de mensen die mij kennen is dit dus zeer speciaal. Ik deed dit want op school vonden ze dat zeer speciaal dat ik nooit jeans draag. Het sloeg ook als een bom in als ik vrijdag op school toekwam met mijn jeans. 's Avonds zijn we nog naar Santa Monica geweest wat bekend is van The Sipmsons en Rocket Power. We hebben daar ook een Leonidas gezien.

De laatste dag zijn we naar Universal Studios gegaan. Daar worden dus de meeste bekende films opgenomen. Ze hebben daar een achter de schermen kunnen kijken en ook veel bekende decors gezien. Hier zie je dus hoe fake de films allemaal zijn. Het was daar zeer intersant. We hebben ook een spectaculaire watershow gezien. Voor avondeten zijn we daar naar het Hard Rock Cafe geweest. En daarna ben ik met enkele Indoor Skydiving weest gaan doen. Da was echt Awesome!

De volgende dag had ik mijn wake up call voor mijn vlieger redelijk vroeg. Toen ik op de luchthaven aankwam was er iets veranderd met mijn vlucht maar het was geen probleem voor mij. Normaal had ik een 777 en nu had ik een 747. Dat wil dus zeggen dat ik veel meer plaats had op de vlieger. Want we hadden geen genummerde plaatsen.

Een van de begeleiders speelde ook in enkele movies. Hij toonde ons enkele keren op internet in wel films hij mee speelde. Het was wel nog intersant. Want hij vertelde ons ook veel wie waar woont in Hollywood.

Dit was mijn trip naar LA in het kort. Je kan foto's bekijken op mijn facebook.

Vandaag had ik mijn eerste zwem meet. We moesten eerst 1 uur rijden. Toen we daar aankwamen zagen we dat het zwembad op de eerste verdieping was. Wel grappig eigenlijk. Ik moest de 200yards relay, 500Yards relay en 100yards relay zwemmen. We hebben niet gewonnen maar we hadden wel goed gepresteerd. Mijn tijd op de 50yards wat 30 seconden en dat is nog redelijk goed.

Jullie hebben morgen sinterklaas maar hier is er geen sprake van.

Jan

1 opmerking:

  1. Hey Jan, je begint al een beetje op z'n amerikaans te praten.
    Zo te horen is het daar superleuk! Tof dat je daar ook een andere uitwisselingsstudent tegen 't lijf gelopen bent.
    Geniet nog van de laatste weken Amerika. Belgiƫ is in die 4 maanden tijd nog niet veel veranderd ;-)

    Groetjes,

    tante Hilde

    BeantwoordenVerwijderen