dinsdag 20 april 2010

Vakantie

Hallo,

gisteren ben ik begonnen met mijn 2de week vakantie. Het is is hier echt goed aan het opwarmen. Wat zeker leuk is in de vakantie.
De eerste zaterdag van de vakantie ben ik met Andrea gaan schaatsen. We deden dat voor wat af te koelen. Anders was het buiten veel te warm. Daarna zijn we naar het centrum gegaan en wat gewinkeld. Tegen de avond zijn we bij haar vader gegaan voor raclette te eten. Het was echt lekker. En daarna kwamen er enkele vrienden van haar voor een DVD avond. We hebben ons allen goed geamuseerd. Zondag was het open klimdag in mijn club. Iedereen mocht langs komen voor te klimmen. En ik had ook Andrea gevraagd voor te komen. Dit was eens leuk voor samen te klimmen. In de namiddag heb ik met Antoine wat in de tuin gespeeld. Hij is zo lief en schattig.
In de week ging ik bijna iedere dag bij Andrea aangezien ik anders alleen thuis ben. Mijn gastouders hebben geen verlof en Antoine is meestal bij de grootouders. Ben ook eens weg gegaan met andere uitwisselingsstudenten. Veel is er anders in de vakantie niet te doen. Dit is meestal wat lege weken voor ons. Maar nu is het al wat beter aangezien we al wat meer fransen kennen en dingen die hier te doen zijn. Donderdag had ik ook een feestje in Rennes. Het was bij iemand thuis. We hebben ons goed geamuseerd maar de feestjes zijn hier wel soberder dan bij ons. Maar we amuseren ons op een andere manier. Ik ben daar dan ook blijven slapen. Vrijdag avond had ik ook een soiree met de vrienden van Simon. Dit vond ik wat minder. Ik was met de fiets gegaan zodat ik vroeger naar huis kon. Uiteindelijk was het nog goed maar het was niet mijn genre van vrienden.
Zaterdag ben ik in de namiddag met mijn fiets naar Rennes vertrokken. Het was goed weer daarvoor. Toen ik bij Andrea aankwam hebben we eerst een film bekeken. Daarna hebben we de fiets genomen en bij enkele vriendinnen van haar gegaan. Daar was ook een exchange student van Canada. Zo hebben we wat kunnen bijpraten over onze ervaringen. Tegen de avond hebben we dan nog wat tv gekeken en goed gegeten. De volgende ochtend waren we al om 10u opgestaan voor met de fiets te vertrekken naar Mi Foret. Dat is een groot bos buiten rennes. Daar hebben we wat in de bomen geklommen en ook gepicknickt. Er waren ook enkele mountainbike baantjes die zeer leuk waren. Toen ik terug in Rennes kwam moest ik nog volledig terug met de fiets naar Bruz. Zo had ik ook mijn sport voor de vakantie.
Ik vertelde ook tegen Antoine dat ik voor 2 weken bij mijn gastvader ging en hij was er wat triestig van. Maar we hebben even goed in de thuis gespeeld en bij was terug gelukkig.
Zo sinds zondag ben ik bij de vader. Het rustige relaxed leventje. Gisteren ben ik eerst naar Rennes gegaan voor mijn treintickets naar Belgiƫ te bestellen en ook een cadeautje te kopen voor Antoine zijn verjaardag van volgende week. In de namiddag hebben we wat in Rennes gewandeld en gewerkt voor school. Wat wel nodig is voor haar.
Ik kom tussen 5 en 9 mei even naar Belgie. Mijn school gaat Brussel bezoeken en ik moet voor hen even "gids" spelen. Maar zo kan ik even thuis passeren en mis ik de afsluiter van de scouts niet op de zaterdag.
De tijd gaat hier enorm snel want het is nog minder dan 2 maanden dat ik hier in Frankrijk woon. Mijn leven is traag op gang gekomen maar nu gaat het vlot.
Woensdag gaan we met andere uitwisselingsstudenten naar Rennes en gaan we de hele dag ijsjes eten. Eens benieuwd hoe we daar gaan uitkomen.
En als het weer goed zit ga ik Zondag voor een dagje naar Nantes.

Groeten daar!!

Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten