maandag 10 mei 2010

Brussels

Hallo allen,

mijn tweede week van de vakantie was niet veel anders dan mijn eerste week. Ik ben nog eens met enkele uitwisselingsstudenten ijsjes gaan eten in Rennes. En heb voor Andrea en haar moeder wafels gebakken.Ik was de tweede week bij de gastvader. De laatste zaterdag van de vakantie kwam er ook plots een Italiaan (Mirko) in mijn kamer wonen voor 10 dagen. Dit was wel even schrikken als ze mij dit zeiden. De zondag ben ik naar Nantes gegaan voor de vader van Andrea op te voeren naar de luchthaven. 's middags zijn we samen iets gaan eten in Nantes.
Maandag begon school terug. Ik moest vroeg op staan want moest samen met Mirko naar school gaan. Dus de eerste drie uren had ik studie. Woensdag was het goed weer en ben ik gaan zwemmen bij een vriendin haar oma. Zij had een groot zwembad. Daar was ik met Andrea, Alice en Emilien. Dit was zeer leuk. Daarna ben ik met Alice naar Andrea haar huis gegaan en hebben we daar voor school gewerkt en bleven slapen. Donderdag moesten we al vroeg op. Maar ik kreeg te horen dar ik een dag uitstap met de Italianen had dus had ik de hele dag geen les. We zijn naar ploumanach gegaan. Ik was er samen ook met 10 andere uitwisselingsstudenten en 13 Italianen. Al de foto's kan je op facebook bekijken.
Zaterdag 1 mei reden er hier niets van bussen. Dus ben ik maar met de fiets naar Rennes gegaan. We zijn 's avonds nog naar Iron Man 2 gegaan die echt fantastisch is. Zondag kwam haar vader terug thuis van Tunesiƫ en zijn we samen iets in Rennes gaan eten. In de namiddag hebben we ook nog Andrea's project voor school afgewerkt.
De maandag had ik terug laat school. Wat een geluk dat ik nog eens mocht uitslapen. Dinsdag mocht ik terug met de Italianen op stap gaan. We zijn deze keer een volledige dag naar Nantes gegaan. Dit was zeer mooi. Het is een stuk groter dan Rennes. We hebben er ook een kasteel bezocht. 's Avonds ben ik bij Andrea gegaan voor zo terug te fietsen naar huis.
Woensdag heb ik mijn valies gemaakt en ben ik tegen de middag vertrokken richting Belgie. Dit was omdat mijn school Brussel kwam bezoeken en ik kon ze wat helpen voor gids te spelen. Donderdag zijn we naar het Herge museum geweest. Dit was niet zo interessant maar leuk voor eens te zien. Daarna hadden we vrije tijd. Ik heb de groep wat rondgeleid in Brussel centrum (manneken pis, grote markt. galerij, janneken pis,...) en dan heb ik hun ook een echt frietkot getoond voor frieten te eten. HEt was zeer gezellig. Vrijdag vroeg opstaan en richting het Europees parlement. Eerst kregen we een uitleg en dan zijn we naar de rgote zaal geweest. Helaas was er geen debat dus dit was niet zo interessant. 's Middags zijn we daar blijven eten. In de namiddag zijn we naar het Museum van Margriet gegaan. Dit was zeer mooi en goed want we hadden een gids. Daarna hadden we veel vrije tijd en hebben we terug frieten gaan eten. En daarna nog een waterpijp gaan roken met enkele vrienden. De zaterdag zijn we nar het chocolade museum. Zeer interessant en zeker de degustatie op het einde. Dan was het terug tijd voor naar huis te gaan. Ik mocht een dag langer blijven dus heb ik de afsluiter van de scouts niet gemist.
Zondag middag heb ik dan de trein terug naar Rennes genomen.

Dit waren mijn laatste weken. Alle foto's kan je op mijn facebook bekijken. Ik heb deze week maar drie dage school want we leggen ook de brug op de vrijdag.

Groeten
Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten