zondag 27 december 2009

Speleologie, Kerstmis, laatste dagen

Hallo,

Merry Xmas!!

dit is een van mijn laatste berichtjes van uit de USA. Daarna zal het vanuit Frankrijk zijn.

Vrijdag had ik mijn laatste dag school. Het eerste uur ben ik bij mijn XC coach geweest want zijn klas head een ontbijt gewonnen. En ik heb er mar van geprofiteerd en daar een ontbijt genomen. Op school heb ik uiteindelijk niet veel gedaan want we keken voornamelijk naar films. Iedereen op school wist natuurlijk dat ik vertrok. Ze hebben het ook nog eens afgeroepen ook. Niemand vond dit natuurlijk leuk dat ik weg ging. Het afscheid op school vind ik niet zo leuk. In de namiddag had ik een "fun". practice. Maar de coach maakte het niet direct zo leuk. Na de practice ben ik met enkele naar de BB game gegaan. We zijn wel verloren maar we hadden toch plezier. De scheidsrechters waren redelijk partijdig.
Zaterdag ben ik vertrokken naar Bedford voor de speleologie. Toen we thuis vertrokken was het zeer hard aan het sneeuwen. Onder de baan zijn we enkele keren gestopt voor te eten of te drinken. We waren redelijk vroeg aan de grot. We zijn even naar een Army store geweest. Tegen 7pm zijn we in de grot gegaan. We bleven daar ook slapen. In de grot stonden bedden, toiletten en een kleine snackbar. Ik von dat niet echt tof want dat is niet natuurlijk. Ik was iets anders gewoon. Eerst hadden we een kleine speleo tour waar we op onze knieën moesten kruien. En sommige vonden dit al redelijk krap. Natuurlijk begon ik daar wel met te lachen. Daarna hadden we een kleine demonstratie van technieken en ook een slide show. Dan hebben we een boottocht in de grot gemaakt. Dan was het tijd voor te slapen. Na het opstaan zijn we direct terug vertrokken naar huis. Thuis lag er een heel pak sneeuw.
Maandag was de vakantie dus begonnen. Maar ik had eerst practice van 9-11pm. Daarna zijn we naar Fort Wayne gegaan voor e gaan lasershooten met het zwemteam. Voor lunck zijn we naar Hooters gegaan. We zijn ook nog naar de mall gegaan en de Walart.
Dinsdag ben ik met het XC team naar Rochester gegaan voor met de slee te gaan spelen. Er was daar een kleine ski berg. Het was echt tof. We hadden enkele sleeën. Na een tijdje kwam er ook iemand van het nieuws en die heeft ons gefilmd en ik stond de volgende dag ook op de voorpagina van de krant. Dan zijn we nog naar de coach zijn huis gegaan waar we warme chocolademelk hebben gekregen. Bij Taylor thuis hebben we dan onze kerstkadootjes geopend. Ik had wat snoep en een t-shirt die veel te klein was. Toen ik naar huis wou gaan had de hond mijn veters van mijn bottines af gebeten.
Woensdag ben ik eerst naar de practice geweest. na een tijdje kwamen mijn ouders en mijn broer af. Het was echt tof voor ze terug te zien. Het zwemteam vond het echt leuk voor er kennis met te maken. Ik heb ze ook een kleine rondleiding gegeven in de school en de xc coach is ook nog langs geweest. Dan heb ik ook nog een handdoek met mijn naam van het zwemteam gekregen en ook nog een fotoboek. Dan ben ik met mijn ouders naar Ethan geweest. Onderbaan zijn we hem tegen gekomen want hij zat in de gracht met zijn auto. Dan ben ik met mijn ouders nog naar Rochester geweest voor te eten en een hotel te zoeken. toen we terug naar mijn huis reden hebben we enkele auto's in de gracht gezien want het was echt glad. Normaal gingen we met tiffany gaan eten maar we zijn maar thuis gebleven voor avondmaal.
De volgende dag ben ik met mijn ouders naar Fort Wayne gegaan. Daar hebben we enkele dingen bezocht. Tegen 's avonds zijn we met mijn gastgezin naar applebees gegaan.
Vrijdag was het dan kerst. Tiffany had iets van warm ontbijt klaargemaakt. Daarna zijn we begonnen met wafels te maken. We hadden wel een probleem want ze hadden hier geen metrische maatbekers. Dus moesten we nog alles omvormen. Als de deeg aan het rijzen was zijn we begonnen met de cadeautjes open te maken. Iedereen had zeer veel kadootjes. En vooral kleren. Het was echt grappig voor te zien hoeveel ze hier krijgen. In de namiddag hebben we de hele tijd wafels gebakken. Tegen 's avonds zijn we bij de groot ouders geweest. Daar stonden er nog veel meer cadeautjes. Daar waren het ook kleren en ook trucks en tractoren dat ze kregen.
Vandaag ben ik met Tiffany en mijn ouders naar de Amish geweest. Daar hebben we veel kerstwinkels tegen gekomen en ook primitieve huizen. Het was zeer leuk. Toen ik thuis kwam is het hard beginnen sneeuwen. En dan zijn mijn ouders ook terug vertrokken naar Chicago.
Ik heb hier nu momenteel nog twee volle dagen. Maandag komen mijn vrienden wafels eten voor mijn laatste dag en dinsdag morgen om 8 uur heb ik hier mijn vlieger. Hopelijk heb ik geen problemen met de sneeuw. En ik ben woensdag morgen terug in België.

Ik heb hier echt een ongelofelijke tijd gehad die ik nooit zal vergeten. En heb hier een tweede vriendengroep opgebouwd die ik wel zal missen.

Ik vertrek terug op 9januari richting Frankrijk (Rennes). Ik hoop dat ik daar ook een goede tijd zal hebbe. Maar ik twijfel er niet aan.

Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten