zondag 13 september 2009

Boysscout

Hallo daar,

ja ik zit hier al meer dan een maand, maar ik zou het niet zeggen. Het gaat hier allemaal zeer snel. En heb ook het gevoel dat je van elke dag moet profiteren.

Dinsdag had ik terug xc training maar het was hier aan het regenen. We hebben dan maar gewoon in de school gebouwen rondgelopen als training. Wel grappig als je ander mensen tegen komt want die denken van wat lopen jullie hier te doen. Maar aangezien de ondergrond harder is dan het gras heb ik een lichte ontstekking aan mijn scheenbeen aan over gehouden. Hopelijk is het over tegen dinsdag want dan is mijn volgende race.
's Avonds ben ik nog met Ethan naar de volleybal match geweest want zijn vriendin speelde. Valley is terug gewonnen dus het was feest.
Mijn leerkracht van government heeft de hele wetgeveing van de geweren in USA uitgelegd en het is echt absurt. Maar ja. Ondertussen heb ik ook door dat de studiemeester hier geen studiemeester is maar een politieagent. En je mag hier ook niet met een rugzak op school lopen anders denken ze dat je iets verdachts bij hebt,
Ik heb hier al enkele test evacuatie's gehad op school maar ze zijn echt enorm nutteloos. Bij de bus moesten we gewoon allemaal uitstappen langs de voorkant terwijl er 6 ander uitgangen zijn die we niet mochten gebruiken en de orkaan en brandevacuatie werd gewoon afgeroepen.
Woensadag was er thuis een dinner voor Derek zijn verjaardag en hij heeft enkele kleren van Harley Davidson gekregen en ook een echt geweer met redelijk grote kogels volgens mij.

Vrijdag zijn we dan vertrokken naar de campout. Het was gewoon bij iemand thuis in zijn tuin. Op het begin vond ik het redelijk saai omdat iedereen wat aan het basketballen was en aan het vissen of aan het zwemmen. Maar s'avonds heb ik dan veel kunnen praten met de ouders van die kinderen (die ouders zijn hier allemaal aanwezig) en dan is het wel tof voor je verhalen over jouw scouts te vertellen. Ik had geen slaapzak dus heb ik de eerste nacht maar zonder geslapen maar het was niet al te kou.
De volgende morgen heb ik pancakes met spek gebakken en iedereen vond het zeer lekker en zat goed vol. Dan heb ik leren vissen en het ging mij nog goed af. Ik heb enkele van de grootste vissen gevangen en nog op een zeer snelle tijd. Dan hebben enkele ouders de vis gefileerd en klaargemaakt in het frietvet. Er we hebben ook verse frieten gemaakt. (op mijn advies). Aan het kamvuur hebben ze een soort van marsmellows klaargemaakt met chocolade. Ze leerden mij hoe je marsmallowz moet klaarmaken. Volgens hen met je het is de vlam steken en enkele seconden laten branden en dan de vlam van uw marsmellow uitblazen. Maar zo heb ik het toch niet gedaan.
Een campout is hier gewoon in uw tent slapen(vinden ze zeer speciaal) wat vis vangen wat met de bal spelen of zwemmen en aan het kampvuur zitten.

Tijdens de schooldagen is er niet veel verschillend maar ik vind het toch altijd tof voor naar school te gaan. Ondertussen train je daar je engels en dat vlot nog goed ook. Ik begin al veel mensen te kennen en dat is altijd tof. Ze verschieten er ook telkens van dat ik al beter engels kan dan de eerste schooldagen en dat ik zo goede punten haal op school. Maar de school is voor mij redelijk gemakkelijk, Maar hier zijn ze meestal traag van begrip en moet alles enkele keren uitgelegd worden.

Ik heb mij hier zeer goed en hoop dat het ook zo blijft.

Groeten en amuseer jullie daar in Belgie.


Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten