woensdag 26 augustus 2009

Al enkele dagen school

Hello everybody,

ja hier terug een berichtje van de andere kant van het water.
Ik heb mij hier zeer goed en amuseer mij.
Zondag had ik dus een meeting met andere uitwisselingsstudenten en terug ging het over het zelfde (de regels). Maar ja dit is nu eenmaal zo. Ik heb zo veel andere uitwisselingsstudenten leren kennen en dit is dan ook tof. We hebben nog een leuk programma voor naar uit te kijken, we gaan onderandere ook eens werken voor het goede doel, allemaal tesamen.

De schooldagen zijn hier altijd toffer en toffer. Je leert veel mensen kennen en ze beginnen u ook al goed te kennen. Ik voel mij hier wel redelijk slim. Ik heb zelf al moeten uitleggen wat de mexicaanse griep is en zeggen dat Belgie niet in China ligt. Ik heb al enkele testen achter de rug en bij de eerste test had ik niet door dat ik mijn notities mocht bijhouden maar heb het toch goed gekunnen. Nu ik het weet zijn de test niet echt moeilijk. Juist voor engels is het moeilijk want dan geven ze van die typische oefeningen zoals bij ons bij nederlands als een DT oefening. En dan weet ik er niet veel van. En nu heb ik ook door dat ik niet met enkel seniors in mijn klas zit maar ook juniors.

De XC trainingen zijn zeer tof een leuke groep en het is zwaar dus zo is er ook geen kans dat ik veel verdik. Ik heb wel het gevoel dat ik hier redelijk goed ben. Normaal mag ik op 5 september mijn eerste wedsrijd lopen. Want je moet eerst 10 trainingen achter de rug hebben.

Iedere donderdag heb ik dus boyscout in de kerk, en tegen donderdag moeten we allemaal dingen opzoeken over de Indianen dat we dan kunnen uitwerken op onze kampout in het tweede weekend van september. Hier kun je niets vergelijken met onze scouts in belgie. Ondertussen heb ik ook al een das en een Handbook. Het hele jaar door werken ze met dit handboek. Zo kunnen ze dan badges behalen.

De echte typische stopwoordjes begin ik ook al te kennen. Zoals "sweet!", "Awesome", "What's up??"

Groeten daar en have fun

Jan

1 opmerking:

  1. i'm amased,
    ik wist niet dat ze dt-oefeningen hadden in de VS.
    tof te horen dat alles goed gaat!

    Jakob

    BeantwoordenVerwijderen