vrijdag 21 augustus 2009

Lang geleden

Hallo

hier ben ik terug. Ja het is mess lang geleden maar het internet werkte tuis niet meer.
Het is dus een weekje geleden dus ik heb veel te zeggen.

Zaterdag was de picknick amazing!! Ik heb veel gegeten en ook veel kunnen praten met mensen. Ze waren erg geintereseerd in Belgie en mij. Ik heb ook minigolf gespeeld en ik was tweede. We hebben ook "swepen" gedaan, dat is het begin van de golf zo een grote slag. Is moeilijker dan dat het er uitziet. .

Zondag was er een meeting met andere uitwisselingsstudenten maar van een andere area. Ik had gezien op de papieren van tffany dat er een een Belgische was dus ik was al blij. Toen ik daar aan kwam bleek het een Waalse te zij dus dat was minder. Op de meeting ging het terug vooral over de regels. En blijkbaar kan ik ook met deze organisaies reizen doen in USA tijdens school.

Maandag had ik mij al overslapen maar dit was niet zo erg. Mijn eerste twee lesuren gingen goed tot het derde dan werd mijn lesuur Gecanceled. Er waren te weinig leerlingen dus moest ik een ander vak gaan kiezen. Dus mijn lesrooster is terug veranderd, Us Government, earth&space, Conditietraining, Fysica, Engels, Web design en computer design.

Dinsdag was het op school een gewone dag. Na school ben ik begonnen met de training van de American football. Dit is echt nog tof voor dit te doen. Maar er zijn enorm veel regels en taktikken dat ik niet ken. Het is zeer intensief aangezien je een hele uitrusting draagt maar toch tof.

woensdag tijdens de US Government klas was de leerkracht mij wat aan het uitlachen met de regels en wetten van Belgie. Zoals, dat we nooit kunnen winnen met biathlon aangezien we geen wapens mogen bezitten in je huis. en nog tal van andere dingen. Het eten op school blijft goed en het is niet altijd fastfood. 's Avonds als ik thuis kwam was er tornada gevaar en werden er allemaal maatregelen op de tv omgeroepen.

Na een bewogen (tal van regen en wind) nacht kwam ook een bewogen dag. In de eerste les hebben we naar een film (planet earth "pole to pole") gekeken en dit was wel tof want blijkbaar kijken ze hier tijdens de lessen nog naar veel films. En ik vind de lessen tot nu toe hier nog gemakkelijk. Dan tijdens de fysica les zijn ze mij komen vragen dat ik niet in het crosscountry (running maar niet op een piste) team wil gaan. En ik heb dit maar gedan en ben dus gestopt met de football. Tegen dat ik echt football ga kunnen spelen ben ik hier al weg en lopen kan iedereen en er zijn geen regels. En 's avonds was het weer boyscouts en ik heb ook een hemd gekregen van iemand uit de boyscouts.

Vandaag was het een toffe dag. Voor de conditie training heb ik een programma gekregen dat ik iedere week moet volgen voor gewicht heffen. En dan volgen ze u op of je wel vordering maakt. Na school was het crosscountry training. Ik was zeer goed want ik was tijdens de training de tweede van de goep(12) en niemand kon geloven dat ik in belgie geen loopsport doe. "s avonds ben ik met een vriend naar de football match gan kijken en dat was enorm tof. Het was tegen een militaire school. Eerst een grote fanfare en dan de echte tradities van america. Groeten aan de vlag zoals elke dag op school het laatste lesuur en ook het volkslied. De american football in het echt is echt nog tof. Zeker als je al de coaches ziet roepen en de spelers en toeschouwers er volledig voor gaan.

Dit is mess een lang bericht maar nu zie je dat er hier veel te beleven valt. Ik hoop dat ik meer, maar korte berichten kan schrijven en hopelijk valt het internet niet meer uit.

Daaag.

3 opmerkingen:

  1. I'm very happy that you have so much fun over there!
    If you have to lift weights you'll become a bodybuilder when you will be back here!
    Your teacher from the US government class is an idiot, you could have replied to him that, because of all the guns in houses, there are much more murders than in Belgium (population and % based).

    I'm glad you have a wonderful time over there and I hope (and know) that your English will improve drastically there.

    Show them what a Belgian is capable of!

    greets,
    Moeflon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd,
    Zal mr efkes in't nederlands posten...
    Mr als ge dienen leerkracht nog keer tegenkomt moet ge hem keer herinneren aan de slachtpartijen. Ene fijne amerikaan trok namelijk in 96 (ofzoiets) naar de Verginia Tech Highschool en knalde daar zomaar even 36 mensen neer.
    Ook wij hebben van die zotten, denk maar aan Kim De Gelder, maar door de moeilijkheid om aan wapens te raken, zijn er vaak minder slachtoffers.

    Dus laat niet met je sollen jakhals ;) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jakhals, "Area" is geen Nederlands woord...
    'k denk dat je al last begint te krijgen van de taal;-)
    'k lees dit nu pas op je blog, 't ziet er allemaal hartstikke tof uit. (Delftse invloeden)

    groetjes,

    Jakob de nachtwaker

    BeantwoordenVerwijderen