zondag 30 augustus 2009

weekendje Illinois

Hello

ik ben net terug van een tractor meeting in Illinois. Vrijdag nacht moesten we al om 3.30u opstaan voor intijds in Illinois te zijn. Het was namelijk 3.30u rijden. En ze vonden het zeer grappig dat ik zij dat ik in deze tijd in een ander land kan zijn. Toen we aankwamen leek het zeer groot te zijn. Het was echt tof voor al die oude opgeknaptje tractoren te zien. Er was daar ook een zeer grote tractor en iedereen vond deze zeer speciaal omdat hij de grootste van de wereld is. De show was op een domein van de US air force en de tractoren stonden rond de lansdingsbanen en in de grote vliegtuighallen. Iedereen reed daar met golfkarren of met andere kleine voertuigen. Dat was wel grappig want tussen de tractoren waren er banen voorzien voor de golfkarren. Meestal waren het toch de dikkere mensen die dat hadden. Wij hadden onze grasmaaier en een kleine kar mee. We stonden te kijken naar een demonstratie van tractoren en plots riepen ze af dat er een vliegtuigje ging opstijgen. Vijf minuten later passeerd er gewoon een vliegtuigje langs ons en blijkbaar was dat een sproeivliegtuig. Hier sproeien ze de velden met en vliegtuig omdat de velden enorm groot zijn. Ik ben ook naar het US air force museum geweest waar ik het eerste vliegtuig dat gemaakt werd gezien. En nog tal van andere oude vliegtuigen. Het was eens iets anders dan de tractoren.
Op de show was er ook een echte tractor pulling. Het was niet met traditionele tractoren maar echt van die zeer zware die speciaal gemaakt worden daarvoor. Er waren tal van speelgoed shops waar je kleien tractoren en trucks konden kopen. Ik was echt verschoten hoeveel dat allemaal kost. Somme gingen tot meer dan $200. En gemiddeld was het $40.
In dit weekend heb ik veel te veel fastfood gegeten dus het is best dat school terug begint en dat ik weer kan beginnen lopen en werken aan mijn conditietraining. Want ik moe goed invorm zijn voor mijn eerste wedstrijd te kunnen lopen volgende week.
Ik ben met de grootouders terug naar huis gegaan want mijn gastouders bleven tot 13u en ik had er niet veel zin in want ik had alles al gezien. Dus ik ben maar in de morgen vertrokken. Onder de baan zijn we nog een windmolen park van 250 winmolens tegen gekomen en een memorial van de Vietnam oorlog. Onder weg kon je alle amerikaanse vlagen halfstok zien hangen door de dood van Ted Kennedy.

Hier voel ik wel als ik veel engels praat dat het altijd vlotter en vlotter gaat en dat is tof. Ze vinden hier wel allemaal dat ik redelijk goed engels kan. En zeggen dat de meeste uitwisselingsstudenden niet zo vlot engels leren als ik. Altijd tof voor te horen. Ik heb ook gehoord dat er een student (mexicaan)naar huis is gestuurd omdat hij niet genoeg engels kon en eigenlijk niets op school kon doen. Dus als je van je school wordt weggsetuurd moet je ook terug naar je land.

Ik ben dus donderdag ook terug naar de BS geweest en voor geld in te zamelen verkopen ze hier popcorn. Het is zeer goede popcorn maar wel redelijk duur. Maar we gaan enkele keren naar een supermarkt voor aan de deur te verkopen en ook eens naar een cinema voor daar te kunnen verkopen. Deze verkoop begint nu en eindigd rond nieuwjaar.
Greetzzz

Jan

p.s. Foto's kan je op mijn facebook zien. http://www.facebook.com/album.php?aid=2033083&id=1425962451&l=900ec2ccc5

1 opmerking:

  1. Yow brain,
    zo te horen is het leven in de usa volledig anders dan hier!
    ik hoop dat je verder een geweldige tijd beleeft

    greetz,
    moeflon

    BeantwoordenVerwijderen